Mitybos rekomendacijos vasarai

MITYBOS PATARIMAI VASARAI

DARŽOVĖS                     špinatai, rūgštynės, salotos (žaliosios ir garbanotosios), pomidorai, agurkai, šparagai, baklažanai, griežčiai, artišokai, alyvuogės;

GRŪDAI                           soros (sriuba ar kroketai), nevalyti ryžiai;

MĖSA                                ėriena, vištiena (kepta ar virta be papildomų riebalų, arba kepta ant grotelių);

ŽUVIS                                jūros gėrybės (krevetės, krabai, omarai ir t.t.), žuvis-atlantinė pelamidė(bonito), drugelinė skumbrė-visada kepta ant grotelių arba virta.

ALIEJUS                           vietinės gamybos (kukurūzų ar kitas);

DUONA                            ruginė, mažais kiekiais;

VAISIAI                            sezoniniai: braškės, vyšnios, persikai, melionai, arbūzai (nepiktnaudžiauti); valgyti vienus arba tarpuose tarp pagrindinių maitinimų;

PIENO PRODUKTAI       nugriebtas pienas, jogurtas, kefyras;

GĖRIMAI                          kava (nebalinta, be cukraus), arbata, alus (1-2 st. per dieną), vanduo; gerti saikingai, ne valgymo metu;

DRAUDŽIAMA               saldumynai, alkoholis (išskyrus 1-2 st.alaus), ankštinės daržovės, makaronai;

REKOMENDACIJOS      vartokite jūros druską (nepiktnaudžiaujant)

                                           naudokite citriną – gardinkite ja salotas

                                           valgykite nešlifuotus ryžius (2-3 kartus per savaitę, virtus su česnaku, svogūnu ir šlakeliu aliejaus, kaip priedą ar pagrindinį patiekalą, pavyzdžiui vakarienei)

                                           mankštinkitės – geriausia vaikščioti bent valandą per dieną

PRISIMINKITE                jei norėtumėte sulieknėti ir pabadauti, prisiminkite, kad taip jūs solidarizuojatės su daugybe žmonių, kurie, deja, neturi ko valgyti ir miršta iš alkio bei troškulio. Jei tik galite – pabadaukite. Visi mes, ir  jūsų kūnas bei jausmai,  bus jums dėkingi.

Parengta pagal knygą ,, Fisiopatologia y tratamiento en medicina tradicional china¨, J.L.Padilla, 1983.